دسته‌بندی نشده

پالس جت بگ فیلتر (سیستم فشار بالا)

پالس جت بگ فیلتر (سیستم فشار بالا)

معمول ترین شیوه پاکسازی که در فیلترخانه های غبارگیرهای بگ فیلتر کاربرد دارد، شیوه پاک سازی پالس جت یا جت فشار می­باشد.

در فارسی در صنایع گاه از اصطلاح پاکسازی عطسه­ ای برای این روش استفاده می­ گردد. امروزه ۴۰ تا ۵۰ درصد فیلترخانه­ های جدیدی که در ایالت متحده نصب و استفاده می­شوند از این سیستم پاکسازی استفاده می­ نمایند. سیستم پاکسازی پالس جت از جت هوای با فشار بالا (پالس هوای فشرده) جهت پاکسازی غبار نشسته بروی کیسه های بگ فیلتر استفاده می­ نمایند. در این شیوه پاکسازی، کیسه­ ها باید به شیوه خاصی در جایگاه خود محکم شوند که توان تحمل فشار ناشی از پالس هوای اعمال شده در فرایند پاکسازی را داشته باشند. واحدهای پالس جت، هوای مورد نیاز خود را از نازل هایی که در بالای هر کدام از ردیف کیسه­ ها در هر قسمت قرار گرفته ­اند تامین می­ کند. شکل ۱ گونه ­ای از این اتصالات را نشان داده است. از سیستم تمیزسازی پالس جت، جهت تمیزسازی کیسه ­ها در سیستم فیلتراسیون خارجی استفاده می­شود. به عبارت دیگر گاز حامل غبار، از میان کیسه ها فیلتر می ­شود و غبار بر روی سطح خارجی کیسه­ ها می ­نشیند.

در این سیستم غبارات با عطسه هوای فشرده تزریق شده به بالای لوله کیسه ­های بگ فیلتر حذف و پاکسازی می ­شوند. به این صورت که هوا با سرعت و شدت دمیده شده، تبدیل به موج شوکی و یا ایستاده شده و باعث می ­شود تا کیسه همزمان با حرکت موج شوکی خم شده و انبساط یابد و هنگامی که کیسه خم شد، کیک غبار شکسته شده و ذرات ته ­نشین شده از کیسه جدا شده و به درون هاپر تخلیه می ­شوند (شکل۲).

 

واحدهای پالس جت معمولا در حالت ­های بدون کیک غباری کار می­ کنند، بدین صورت که کیسه ­ها به تکرار با جریان هوای شدید دمیده می­ شوند تا ازایجاد لایه کیک ضخیم جلوگیری کرده و از بالا رفتن افت فشار واحد در طول کیک غباری و پارچه نمدی جلوگیری کنند. گاهی اوقات هنگامی که از پارچه­ های بافته شده استفاده می­ شود، در سیستم فیلترخانه­ های پالس جت، به کیک غباری نیز نیاز است. شکل ۳ نمونه ­ای از یک سیستم پالس جت را نشان داده است.

پاک­سازی کیسه­ ها با استفاه از شیرهای پالس جت در زمانی در حدود ۰/۵-۰/۳ ثانیه رخ می­دهد. فشار به کار رفته در این روش نیز معمولا بین ۶۰ تا ۱۰۰ پوند بر اینچ مربع (۴۱۴ تا ۶۸۹ کیلوپاسکال) می­باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *